مسجد اورتاکوی را بیشتر بشناسیم
نوشته شده توسط : enitour

مسجد کبیر مجیدیه که در بین مردم به مسجد اورتاکوی معروف است در محله اورتاکوی ناحیه  بشیکتاش در تنگه استانبول با طرز معماری نئوباروک ساخته شده است . این مسجد در سال ۱۸۵۳ بفرمان سلطان عبدالمجید از سوی معمار نیگوئوس بالیان در یکی از مکانهای بی نظیر تنگه استانبول احداث شده است .


 

مسجد اوراتاکوی استانبول

 

 

در ساخت این مسجد که نمایی بسیار زیبا و ظریف دارد ، طرز معماری نئو باروک بکار رفته و چنان تمامی مساجد ساخته شده به دستور سلاطین عثمانی متشکل از دو بخش”حرم” و “پادشاهی” می‌باشد . پنجره های وسیع و بلند این مسجد  بشکلی که بتواند نور متغیر تنگه را به داخل آن منعکس نماید ، طرح ریزی شده است . این مسجد دارای دو مناره پله دار با یک جایگاه موذن بوده و دیوارهای آن با سنگ سفید ساخته شده است . دیوارهای تنها قبه آن نیز با موزائیک های صورتی رنگ تزئین یافته اند . محراب و منبر مسجد تلفیقی از موزائیک و مرمر می‌باشد که با ظریف کاری ویژه‌ای ساخته شده است .

مسجد اوراتاکوی استانبول 

مسجد اورتاکوی استانبول در فاصله نزدیکی به پل معلق بسفر در محله اورتاکوی که از مناطق معروف استانبول است ، قرار گرفته و مثل یک عتیقه در کنار یک اثر مدرن منظره بسیار زیبایی ایجاد می کند . معمار مسجد اورتاکوی استانبول همان معمار قصر دولماباغچه یعنی نیکوگوس است که سبک باروک دارد . علاوه بر محل قرار گیری مسجد دکوراسیون داخلی و خارجی نیز بسیار زیباست همچنین در مسجد دستخط های سلطان مجید نیز موجود می باشد . درهای این مسجد زیبا در سال ۲۰۱۴ بعد از یک بازسازی جامع ، دوباره به روی بازدیدکنندگان گشوده شد و این روزها یکی از پر بازدیدترین دیدنی های استانبول است .

مسجد اوراتاکوی استانبول

 

 

مسجد اوراتاکوی استانبول

 




:: برچسب‌ها: ترکیه, استانبول, گردشگری, تور استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: